תיקון תריסים חשמליים

זה יכול לקרות יום אחד - התריס הנאמן בחלון חדר השינה או ביציאה למרפסת או לגינה ישבוק חיים, מסיבה כלשהי שאינה מובנת לנו (עדיין). לפני שהנזק נעשה כבד והתיקון בהתאם, חשוב לשים לב לכמה דברים שעלינו לדעת על תיקון תריסים חשמליים, על מנת שנצא שלא בשן ועין ונגיע לכדי תיקון עם כמה שפחות נזקים ועוד כאלו שעלות תיקונם יקרה מאוד.

מה יכול להתריע בפנינו כי ישנה בעיה בתריס החשמלי?

עוד לפני שהתריס מפסיק לעבוד ואינו מגיב למפסק החשמלי,

ייתכן ונשמע רעשים מוזרים או יוצאי דופן מכיוון התריס בעת גלילתו למעלה או למטה,

ובמיוחד מכיוון הארגז, אל תוכו נגלל התריס. כמו כן,

רצוי להקפיד על תחזוקה שוטפת בת מספר שנים במהלכה מוחלפים חלקים אשר עברו בלאי,

למשל הקונוסים האחראים לתת את הפקודה החשמלית לשלב הברזל בתריס רפפות או

רצועות המיסב. רצוי לרשום בצד את המספרים הקטלוגיים של רכיבי התריס והמנוע,

זאת על מנת שלא יהיה צורך לפתוח את ארגז התריס לפני רכישת החלקים. כמו כן, יש להקפיד שחלקי החילוף שיותקנו אצלכם יהיו מאת יצרן מוכר ובעלי תקן, המתאימים לתריסי גלילה חשמליים. עבודת תחזוקה טובה תמנע נזקים גדולים יותר בעת קלקול בתריס.

מי מוסמך לבצע תיקון תריסים חשמליים?

התיקון וגם עבודת התחזוקה, האמורה למנוע נזקים גדולים לתריס, יבוצעו אך ורק על ידי בעל מקצוע מיומן שהינו חשמלאי מוסמך וכן מסגר אלומיניום מכאני, בעל וותק וניסיון רבים בתחום התריסים החשמליים. חשוב מאוד לא לנסות ולתקן לבד הן בשל סכנת ההתחשמלות והן בשל הסכנה לגרימת נזקים נוספים למבנה העדין והרגיש של התריס החשמלי.

מה עושים בעת התיקון?

בעת תיקון תריסים חשמליים איש המקצוע יפתח את ארגז הגלילה וכן יזהה את היצרן של התריס. הוא יחל בבדיקת המנוע ויוודא כי המנוע לא נשרף או הכרטיס. כמו כן, הוא יוודא כי קפיצים או התופים של הקפיצים לא נשברו. כמו כן, הוא יבדוק את הצינור עליו מתגלגל התריס וינסה לזהות סימני שבר או שחיקה. כמו כן, במקרים של תקלה בקפיצים או בתוף התריס יהיה צורך בעבודת מסגרות שתבוצע על ידי אדם בעל רקע טכני מתאים והמיומן לביצוע עבודה זו בלבד.

החלפת מנוע חשמלי

במידה ונמצא כי התקלה היא במנוע הגלילה החשמלי ויש צורך להחליפו, איש המקצוע ינתק את החיווט של המנוע ממקור הזרם החשמלי קודם לתחילת העבודה (יש לזכור כי מדובר בחשמלאי מוסמך לביצוע עבודות מסוג זה בלבד). המנוע יפורק על ידי הוצאת הברגים המחזקים אותו לציר הראשי וכבל הקלאץ' ישוחרר. כעת תתבצע החלפת המנוע וחיבור המנוע החדש באותו אופן. יש לזכור כי תיקון תריסים חשמליים הוא עבודה מקועית הדורשת מיומנות רבה ויש בה סיכון.

אין תגובות עדיין.

הוסף תגובה